tetrimino.blogg.se

Shanghai Ocean Aquarium

Kategori: Allmänt

Idag var vi på upptäcksfärd med Shanghai Ocean Aquarium som mål.
Pauline hade varit duktig och kollat upp vart vi skulle gå och hur vi skulle ta oss dit eftersom vi bor på "fel" sida Huangpufloden. Men bara du tar dig till the Bund (ett vandringsstråk längs med floden) så kan du därifrån ta dig med båt eller, som vi gjorde, the Bund Sightseeing Tunnel till andra sidan. Vad denna tunnel hade med sightseeing att göra förstod vi inte riktigt men för för er som har sett tunneln i Willy Wonka and the Chocolate Factory från 1971 så kan jag säga att det var ungefär så - fast långsammare. För 70 kr kan du i alla fall ta dig fram och tillbaka under floden på ett väldigt bekvämt och spännande sätt.
 
 
The Bund Sightseeing Tunnel
 
 
The Bund, längs med den säljs massvis av olika sorters drickor för 5-10 kr, det finns olika sorters iste och läsk.
 
 
Jag på väg till akvariet, det är ca 20 grader här mitt på dagen och jag tog alldeles för mycket kläder på mig. 
Glömsk som jag är så missade jag att ladda mitt kamerabatteri så det tog slut innan jag tog mig igenom hela akvariet. Men jag fick låna Paulines kamera istället. Akvariet kostade 160 kr att gå in på och det var väldigt stort. men tyvärr hade många av fiskarna alldeles för små akvarier, särskilt pingvinerna.
 
 
Märks det vilken del jag gillade mest på akvariet? 
 

Kommentarer

  • Hannu säger:

    Åh vad häftigt! Det måste varit en fantastisk upplevelse!

    Svar: Det var helt otroligt :-)
    Tetra

    2013-04-12 | 09:14:46
    Bloggadress: http://tetrimino.blogg.se/

Kommentera inlägget här: