tetrimino.blogg.se

Shopping

Kategori: Allmänt

Förmiddagen har vi spenderat i Gamla stan för lite shopping av presenter till alla där hemma samt lite saker till oss. Favoritbutiken är helt klart Superman Toy med en massa japanska leksaker och figurer till ett ganska mycket lägre pris än någon annanstans. Jag lyckades bland annat hitta den enda figuren från min favoritanime Lucky Star som de hade i butiken.
 
 
Figuren kommer med en del tillbehör och ansiktet kan bytas ut till andra ansiktsuttryck. Den blev min för ynka 140 kr (vilket är en tredjedel av vad jag skulle fått betala om jag hade importerat den till Sverige).
 
 
Den här underbara väskan blev också min och jag provade på någonting som jag aldrig har gjort förut, nämligen omedveten prutning. Velig som jag är ville jag tänka en stund på om jag skulle köpa väskan eller inte efter att jag hade tittat på den första gången. Nästa gång jag gick förbi för att kolla på den en andra gång kom tjejen som sålde dem nästan springandes fram mot mig och visade upp sin miniräknare med det nya priset som hon kunde tänka sig att ge mig. Jag som redan hade bestämt mig för att köpa väskan blev väldigt nöjd med min nyfunna förmåga att pruta. Jag brukar vanligtvis inte göra det men i Kina gör försäljarna det åt dig. Vill du pruta ändå så är det bara att ta upp någonting, titta på det, ställ tillbaka det och försök gå därifrån. Resten sköter sig själv.
 
 
En ny börs och ett mobilskal blev det också på the Panda Store. 
 

Kommentarer

  • Hannu säger:

    Supersött! Me like!

    2013-04-12 | 09:10:30
    Bloggadress: http://tetrimino.blogg.se/
  • Eila säger:

    Du får ta med dig Anton nästa gång, han kan pruta...

    2013-04-14 | 21:43:36

Kommentera inlägget här: