tetrimino.blogg.se

Yuyan Garden

Kategori: Allmänt

Det första vi besökte efter att vi kom fram till hotellet var Yuyan Garden, även kallat Gamla Stan. En väldigt stor turistfälla med massvis av butiker som säljer allt möjligt krimskrams. Jag kommer med största sannolikhet köpa mycket av detta krimskrams men inte just idag. Även om det är en turistfälla så är det helt klart värt att besöka för det finns massvis av fina saker att se och köpa. Det finns även mycket mat i restauranger och street food som kostar i princip ingenting. Jag vågade mig på helfriterad krabba (med skal och allt) på grillspett och den var väldigt god men klurig att äta och jag fick ingen servett. Kalaset gick på ca 15 kr och var mer än mättande.
 
 
Om du någon gång åker till Shanghai kan jag verkligen rekommendera att besöka Yuyan Garden, på kvällen tänds alla lampor och massvis av ljusslingor längs med taken. Dock ser alla gator likadana ut och det är lätt att gå vilse då området är väldigt stort. 
Inte speciellt många pratar engelska där men det finns ordningsvakter och människor som är anställda för att hjälpa vilsna turister som kan engelska, de kan alltid hjälpa dig.
 

Kommentarer

  • Hannu säger:

    Det ser väldigt fint ut..så får jag chansen så åker jag dit!

    2013-04-12 | 08:59:35
    Bloggadress: http://tetrimino.blogg.se/

Kommentera inlägget här: